2021-07-26

​Nowości we flocie: wynajmij Lexusa UX 250h

Wakacje to czas, w którym w wypożyczalniach samochodów panuje spory ruch. Dlatego w MM Cars Rental jeszcze przed sezonem urlopowym rozbudowaliśmy naszą flotę, wprowadzając do niej wiele ciekawych nowości. Wśród nich są Lexusy UX 250h – kompaktowe crossovery, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Lexus to prestiżowa marka koncernu Toyota. Na taki krok – powołanie osobnej marki pozycjonowanej w segmencie premium – zdecydowały się też władze innego z japońskich koncernów, czyli Nissana, tworząc Infinity.

Zrodzony z ambicji – historia marki Lexus

W latach 80. Toyota miała już silną pozycję na rynku aut ekonomicznych, jednak ambicje ówczesnego prezesa Eijiego Toyody sięgały wyżej. Chciał auta, które nie tylko zdoła konkurować z najdroższymi modelami Audi, BMW czy Mercedesa, ale też okaże się od nich lepsze. Tak w 1983 roku powołano projekt F1 – od słów flagowy i nr 1 – w którym nie było planowanego terminu zakończenia prac, ani też określonego budżetu. Inżynierowie mieli skupić się na pracy i stworzyć samochód, który na nowo zdefiniuje luksus. Intensywne testy, niezliczone prototypy, sprawdzanie najróżniejszych konfiguracji i skupienie na każdym detalu – tak powstawał samochód, który miał trafić rynek pod nową marką Lexus. Efekt prac można było zobaczyć sześć lat i ponad miliard wydanych dolarów później. W styczniu 1989 roku na salonie w Detroit (USA) zaprezentowano Lexusa LS 400 – samochód szybszy, lżejszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy niż konkurencyjne modele. Rynek entuzjastycznie zareagował na nowe auto i ostatecznie wyprodukowano aż 165 tys. Lexusów LS 400 pierwszej generacji, a firma przebojem zapracowała sobie na status marki premium. Czas pokazał również, że auto jest wyjątkowo trwałe. Potwierdzeniem jest jeden z egzemplarzy, który w USA przejechał ponad 1,5 mln km.

Hybrydowi pionierzy

Lexusy UX 250h, dostępne w MM Cars Rental, to wersje z napędem hybrydowym czwartej generacji. Toyota wprowadziła hybrydy na rynek w 1997 r., wraz z premierą modelu Prius – pierwszego seryjnie produkowanego auta hybrydowego na świecie. Od tego czasu inżynierowie koncernu nieustannie rozwijają ten system, by auta ze znaczkiem „Hybrid” były coraz bardziej oszczędne, wygodne, niezawodne i ekologiczne.

Siedem lat po premierze Priusa, napęd hybrydowy trafił także do Lexusów. Pierwszym modelem marki napędzanym układem łączącym silnik elektryczny i spalinowy był SUV RX 400h. Dwa lata później hybrydową odmianę zyskał także sedan GS 450h.

Lexus UX 250h - wyposażenie

UX 250h to wersja z układem hybrydowym o mocy 184 KM. Tworzą go dwulitrowy silnik benzynowy, silniki elektryczne oraz automatyczna skrzynia biegów (bezstopniowa przekładnia e-CVT). Wspomniany silnik Dynamic Force, to jednostka z zupełnie nowej gamy TNGA, produkowana m.in. w Polsce, w zakładzie Toyoty w Jelczu-Laskowicach. Do floty wprowadziliśmy Lexusy w wyjątkowej wersji F Impression, która zgodnie z nazwą – robi wrażenie wyposażeniem. Do dyspozycji użytkownika są m.in.:

  • Dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja z technologią Nanoe, która sprawia, że powietrze wpadające do kabiny jest oczyszczane, również z wirusów, a nieprzyjemne zapachy neutralizowane.
  • Elektrycznie zamykana i otwierana klapa bagażnika;
  • Kamera cofania;
  • Podgrzewane przednie fotele;
  • System multimedialny z 7-calowym ekranem oraz Android Auto i Apple CarPlay;
  • Skórzana tapicerka;
  • Przyciemniane szyby;
  • Lexus Safety System +2, obejmujący m.in. układy ochrony przedzderzeniowej (PCS), aktywny tempomat (ACC), asystent utrzymania na pasie ruchu (LDA), adaptacyjne światła drogowe (AHB), rozpoznawanie zmęczenia kierowcy (SWAY) i znaków drogowych (RSA). Dodatkowo na pokładzie wersji F Impression są też: system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, co pomaga uniknąć kolizji przy wyjeżdżaniu z prostopadłych miejsc parkingowych (RCTAB) oraz układ monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych (BSM).
  • Reflektory przednie Bi-LED.
Lexus UX 250h – spalanie

Hybrydowy UX 250h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s., ale ważniejsza jest jego elastyczność. Dzięki wsparciu silnika elektrycznego wysoki moment obrotowy dostępny jest praktycznie „od ręki” więc np. przyspieszenie od 60 do 100 km/h zajmuje raptem 6,2 s.

Zaletą hybrydy jest jednak nie tylko płynna jazda i elastyczność, lecz także spalanie. W przypadku Lexusa UX 250h rzeczywiste zużycie idealnie pokrywa się z tym deklarowanym przez producenta. Zgodnie z normą WLTP UX 250h powinien spalać średnio 5,4 l benzyny na każde 100 km. I dokładnie taki wynik uzyskali specjaliści niemieckiego ADAC podczas swojego testu. To oznacza, że Lexus UX 250h ma teoretyczny zasięg blisko 800 km.

Lexus UX 250h – wynajem

W MM Cars Rental Lexusy są dostępne w wynajmie krótko- (do 30 dni) i średnioterminowym (od 1 do 12 miesięcy).

Rezerwacji można dokonać na naszej stronie internetowej.